Miguimon a Austràlia

Bloc personal

Aloha Hawaii

leave a comment »

Ja he tornat! Hawaii es un lloc increïble i realment m’hagués quedat mes dies! Encara que sigui l’estat numero 50 dels Estats Units, m’ha semblat com un altre país i es que es bestial la immigració asiàtica (especialment japonesa) que tenen. A Honolulu, la capital nomes veus asiàtics amunt i avall. Molts i viuen pero molts eren turistes com jo també.

Hawaii esta compost bàsicament de 8 illes molt juntes totes elles. La illa de Oahu es la gran destinació turística però te molt d’encant la veritat es que han sapigut dividir la part de la ciutat (Honolulu i Waikiki Beach) i la naturalesa i les platges en pau i harmonia. Els primers dos dies els vam passar a Waikiki Beach i malauradament ens va ploure 1 dia sencer. Llavors vam decidir anar a una altre illa que esta a 30 minuts a Kona (Big Island) on hi ha un volcà actiu (4,000m) que treu fum en un dels craters i lava per una zona. Va ser divertit perquè el vol de Honolulu – Kona vam volar amb una companyia que es diu Go! airlines i a l’aeroport vam mirar de canviar el vol per un de mes aviat i ens van deixar fer-ho però molt just de temps i es veu que despres tot l’avio ens estava esperant a nosaltres. Quina vergonya!! L’avio era petitet amb no mes de 50 passatgers i quan vam arribar ens van aplaudir i donar la benvinguda. Bon rollo. Aquesta illa es espectacular perquè es un dels únics llocs al mon on al mati pots esquiar al volcà i a la tarde fer snorkel a la beach perfectament. Aixo si, si vols esquiar has d’anar-hi amb un 4×4 fins a dalt de tot on hi ha un observatori meteorològic i després baixar. Segons he llegit, des de dalt veus una vista increïble de la vegetació tropical que hi ha abaix i el mar com a fons. Next time… En aquesta illa vam llogar un cotxe (únic sistema per moure’t) i vam donar la volta a en 3 dies. Em va impactar molt els canvis de temps i de terreny que te la Big Island perquè fèiem 20 min de camí i era sol, continuaves 20 min mes i plovia, després vent, després sol…

Un dels dies anavem direccio sud cap on esta la zona del volcà i allà es podien fer multituds de recorreguts a peu o amb cotxe, inclús un trekking de 2 dies fins a dalt de tot però no va ser el cas. Ens van recomanar que ens esperéssim a que fos de nit i anéssim a veure la lava sortint a vora del mar que crea mes tall de terra cada any. I així va ser en una carretera que mai s’acabava arribem en un lloc que posava ” End of the road ” i tot ple de senyals de prohibit entrar, que era perillós i mil histories mes. Ens pensàvem que estaríem sols i inclús ens vam espantar era tot fosc, una carretera sense asfaltar.. Pero al final hi havia mes gent hi havia un recorregut que tenies que baixar amb llanternes fins al mar i de cop a uns 300m veies l’infern, la lava tota vermella i el soroll de les onades del mar de fons. Molt guapo. En un altre lloc de la illa vam anar a veure el monument del Capita Cook que va descobrir aquestes illes fa uns 300 anys i per arribar-hi l’únic sistema era per mar i vam llogar un kayak i vam fer snorkel i la veritat es que estava be el fons. Molts peixos de color groc que son autòctons.

Tornant a l’illa principal.. l’ultim dia la vam recorrer tota amb un cotxe llogat i tambe es preciosa, te talls molt macos. I es que jurassic park i la serie “Lost” les han filmat en aquesta illa. Hawaii tambe es conegut per tenir les onades mes gegants del mon a la North Shore on es celebra el campionat del mon de surf a la Sunset Beach del 24nov fins al desembre. Ens hi vam parar tot el mati i realment hi havien onades de por, no eren gegants perquè el forecast no era massa bo però per mi eren enormes. En teoria no et podies ni banyar a la beach perquè es molt perillós per les corrents i perquè les petites trenquen davant teu pero jo mi vaig ficar, entrar i sortir. Pel guanyador del torneig, rep $1.5 millions de dollars. No esta malament eh! Pero es juguen la vida cada cop tambe. Durant l’estació d’hivern, es a dir, ara en aquesta època les onades poden arribar als 15m com a la foto. Aloha Hawaii!!!!!!